BEN GİDERİM BATUM'A, BATUM'UN BATAĞINA! - Just Discover Me

BEN GİDERİM BATUM'A, BATUM'UN BATAĞINA!









      Kulaktan kulağa dolanan bazı efsaneleri konuşacağız şimdi! Batum, Türkiye'ye 17 km uzaklıkta olmasına rağmen şehre girdiğiniz zaman bir tarafı Avrupa'da küçük bir mahalle, bir tarafı da Rusya'nın kuytu bir köşesi gibi duruyor.




                  Peki, Batum'a nasıl giderim diyeceksiniz? Eğer bütçeniz kısıtlı, zamanınız çoksa size en iyi önerebileceğim yok otobüstür. Batum'a direkt sefer yapan; metro, ulusoy ve bazı Artvin otobüsleri var ama ben metroya binmem diyecek olursanız size tavsiyem Hopa'ya giden otobüslere binip sonra da sınıra geçmeniz olacak.

              Bazı firmalar Hopa'dan Sarp'a ücretsiz götürüyor fakat böyle bir şansınız yoksa Hopa'dan Kemalpaşa'ya dolmuş ile 5 lira, Kemalpaşa'dan Sarp'a ise 2 lira ödeyerek geçebilirsiniz! (Evet, hala Türkiye'desiniz, bu durumu normal görün:))

            Genelde sınırda upuzun tır kuyrukları oluyor, haftanın hangi günü ya da hangi saati giderseniz gidin bu asla değişmez! Ben sabah altıda girdiğim halde otobüs ve tır kuyruğu çok uzundu. Ülkeye girerken yapmanız gereken tek şey serin kanlı ve sabırlı olmak! Zira geçerken başınıza muhakkak bir şey gelecektir. Türk polisinden geçerken ki rahatlığı yaklaşık 250 metre yürüyüp Gürcü kadın polise gelince bulamayacaksınız! Panik yapmayın, hepsi aynı :D (GEÇİŞ ÜCRETİ ESKİSİ GİBİ 1 LİRA DEĞİL 15 LİRA!)






             Ülkeye girerken yanınızda asla aspirin de dahil hiçbir şekilde ilaç bulundurmayın! Başınıza çok büyük işler açarsınız, €2500 cezadan tutun da hapse girmenize kadar gider bu yol! Eğer hastaysanız veya kronik bir hastalığınız varsa; şeker, kanser ilaçları, veya buna benzer şey! Gittiğiniz yola değmez, üstüne tonla ceza veya hapse girersiniz! Bunlara dert anlatmak da imkansız! Doktor raporu veya hiçbir şeyi kabul etmezler.

Dipnot: Gürcü vatandaşı da olsanız ülkeye hiçbir medikal ürün sokamazsınız!

                  Durun, daha yeni ısınıyoruz :) Bunlar size çok geldiyse okumayı yarıda kesebilirsinizira okuduklarınız sizde kısa süreli şok etkisi yaratabilir. 


                 Ben Trabzon'dan Batum'a geçerken pasaportumu kontrol ettiğimde üzerinde parfüm döküldüğünü görünce şok olmuştum, binlerce km gelip geri gitmek olmazdı, en kötü sınırdan geçemeyip geri dönecektim. Türk polisinden sorunsuz bir şekilde geçtim fakat o Gürcü kadının yüzünü hala unutamıyorum :) Kadın önce pasaportu narkotik köpeği gibi koklamaya başladı. Çok tedirgin oldum, kadın ile sadece baş başa ben duruyordum.
       
                Önce kaşlarını çattı ve bu ne der gibi pasaportu bana çevirdi, parfüm şişesinin akıttığını söylesem de pek anlamadı (ya da anlamazlıktan geldi) Sonra parfüm şişesini çıkarttım gösterdim, o sırada da yaşlı bir Türk amca geldi; o izah etti, o kadar sinirlenmiştim ki, kadına, çok beğendiysen al senin olsun diye parfüm şişesini uzatmıştım :) 





               Onun dışında ülkeye et, süt, bal sokmak kesinlikle yasak! Özellikle ülke içine bal sokarken sizi gören bir polis veya asker burnunuzun ucuna silah dayayarak elinizdeki bala el koyabilir; yaşanmış olaydır! 

           Gümrüğü geçerken elinize bal, çanta veya buna benzer bir şeyler tutuşturmak isteyenleri asla dinlemeden gümrüğü hızlıca yürüyüp gidin! Bir arkadaşımın başına gelenler şunlar; bir yaşlı teyzenin elinde büyükçe bir bal kavanozu vardı ve yanıma yaklaşarak bu kavanozu gümrüğü geçirebilir misin diye rica ederek verdi, dedi. Hiçbir şeyden haberi olmadan bal kavanozunu aldı ve yürümeye başladı, çok gitmeden önüne bir asker çıktı ve silah doğrulttu! İşin aslı askerde anlaşıldı, Gürcistan'da bal fiyatları iki asgari ücret fiyatına denk geliyormuş! Gümrükte balı bize teslim eden kadın da geçtikten sonra yanına gelerek öfkeli bir şekilde bağıra çağıra balın parasını istemiş! Dikkatli olmakta fayda var!





  1. ŞAHSİ ARACI İLE ÜLKEYE GİRECEKLER İÇİN ÖNEMLİ BİLGİLER!  ⇓⇓


               Şahsen ben böyle bir şeye girişmenizi tavsiye etmem zira başınıza bir iş gelmeden çıkmanız birazor gibi duruyor! Arabanızı Türkiye sınırında bırakarak dolmuş veya otobüsle Batum'a gitmenizi tavsiye ederim; arabanızla gideceksiniz illa ki, trafik kurallarına muhakkak uyun! Emniyet kemeri takmadığınız için, kırmızı ışıkta geçtiğiniz için veya buna benzer binlerce şey için size farkınızda olmadan yüklü miktarda ceza kesebilirler! (Bu cezayı ödemeden Türkiye'ye geçmeniz imkansız!)

              Diğer bir konu da şu; polis, sizin arabanızı çevirip, kamerayla kayda girip, arabanıza uyuşturucu atarak arabanızda uyuşturucu varmış gibi gösterip sizi tutuklayabilir, aynı zamanda çok yüklü cezalar da ödeyebilirsiniz! (Bunların hepsi yaşanmış şeyler!)

                     Size bir tavsiyem daha, illa ki arabasız yapamam diyorsanız Batum'dan araba kiralayıp gezebilirsiniz fakat arabayı kullanırken Türk olduğunuzu mümkünse çaktırmayın :) 60 lariye en kıyak arabayı kiralayıp bir gün boyunca doyasıya gezebilir, hatta arabada uyuyup otele para da vermezsiniz ;)


Günlük kirası 60 Gel (80 lira civarı)



Dediklerim dışında bir şey yapmazsanız Gürcistan'da hiçbir sorun yaşamazsınız, aksine Türkiye'den milyon kat güvenli bir yerdir! Sadece polisi yobaz, o kadar :)


Devamı gelecek...






            

 

                     
               

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *